Interconectare SEAP ANAF: Facilitarea Accesului la Certificatul de Atestare Fiscala
12 Mar 2024
Conform declaratiilor lui Dragos Cristian Vlad, presedintele Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei, aceasta noua facilitate urmareste sa simplifice si sa eficientizeze modul in care operatorii economici participa la procedurile de licitatie organizate prin SEAP:
https://www.adr.gov.ro/interconectare-seap-anaf-patrimven-spv/
”Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei a finalizat si a dat in folosinta o noua facilitate destinata utilizatorilor persoane juridice care utilizeaza plaforma SEAP, e-licitatie.ro . Mai precis, operatorii economici care participa la licitatii pot obtine direct in platforma Certificatul de Atestare Fiscala, care de regula era obtinut prin Spatiul Privat Virtual (SPV), de la ANAF. ADR lucreaza in permanenta pentru a asigura interoperabilitatea intre sistemele deja existente ale administratiei centrale, iar implementarea acestei noi facilitati reprezinta un pas important in digitalizarea activitatii ANAF in raport cu operatorii economici.”
Cum functioneaza interconectarea SEAP cu sistemul informatic al ANAF?
Inovatia consta in posibilitatea autoritatilor publice, care sunt si autoritati contractante in SEAP, de a solicita transmisia CAF-ului direct in SEAP pentru operatorii economici participanti la licitatii. Acest document este emis de ANAF prin Spatiul Privat Virtual (SPV) si va fi salvat automat in sectiunea "Dosarul companiei" a ofertantului in cadrul platformei SEAP. La incarcarea documentului, atat ofertantul cat si autoritatea contractanta sunt notificati, simplificand astfel comunicarea si procesul de verificare a conformitatii fiscale.
Beneficiile Interconectarii
Aceasta facilitare vine cu multiple avantaje atat pentru autoritatile contractante, cat si pentru operatorii economici, simplificand procesul de depunere si verificare a documentelor necesare in cadrul procedurilor de licitatie. Certificatul de Atestare Fiscala obtinut, este semnat electronic de catre ANAF, garantand astfel autenticitatea sa.
”In acest context, documentul CAF primit in SEAP va putea fi cerut ofertantului la nivelul unei proceduri de atribuire de autoritatea contractanta prin intermediul sectiunii SOLICITARI DE CLARIFICARE/INTREBARI. Astfel, ofertantul, prin acesarea optiunii Raspunde la solicitare aferenta solicitarii de clarificare primite, pe langa optiunea clasica de incarcare a documentului suport din computer, va avea disponibila si o noua optiune +Dosarul companiei care odata accesata va deschide fereastra Documente care pot fi atasate din dosarul companiei. Prin aceasta modalitate, ofertantul poate atasa direct CAF la raspunsul la solicitare din dosarul companiei, CAF-ul fiind semnat cu semnatura electronica de ANAF si avand calitatea de document original”.
In concluzie, interconectarea SEAP cu ANAF reprezinta un exemplu concret de cum tehnologia poate facilita si imbunatati interactiunea dintre sectorul public si cel privat. Prin aceasta initiativa, Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei demonstreaza angajamentul continuu pentru digitalizarea serviciilor publice, contribuind semnificativ la simplificarea proceselor.